„To marcowi zima w głowie, to wiosenne harce. Chce być lutym albo kwietniem, byleby nie marcem! Śniegiem prószy, a po śniegu deszczem tnie ukośnie. Czy to wiosna? Czy to zima? Po prostu przedwiośnie”.                                                                                                                                                                                                                                  J. Ficowski

OTO TEMATYKA POSZCZEGÓLNYCH DNI TYGODNIA:

Temat tygodnia:  W MARCU JAK W GARNCU

W tym tygodniu będziemy zapoznawać się ze zmiennością zjawisk atmosferycznych występujących na przedwiośniu (deszcz, wiatr, mgła, opady śniegu/deszczu, itp.). Określać stan pogody i wybierać, właściwy do pogody, ubiór. Kształcić umiejętność samodzielnego rozbierania i ubierania się. Kształtować ogólną sprawność fizyczną poprzez zabawę w formie opowieści ruchowej. Rozwijać uwagę i spostrzegawczość poprzez wskazywanie podobieństw i różnic między dwoma obrazkami (bałwanek -zimą, bałwanek - wiosną). Wdrażać do poprawnego budowania wypowiedzi i wyrabiać cierpliwość w oczekiwaniu na swoją kolej wypowiedzi oraz słuchanie wypowiedzi rówieśników.

Temat tygodnia:  HARTUJEMY SIĘ PRZED WIOSNĄ

Postaramy się wzbogacać słownik o pojęcia; produkty zdrowe, produkty niezdrowe, higiena osobista. Uświadamiać wpływ odżywiania na zdrowie człowieka i zachęcać do częstego spożywania warzyw i owoców. Nabywać  nawyk mycia owoców i warzyw przed spożyciem, nabywać  nawyk samodzielnego mycia rąk także przed jedzeniem. Kształcić umiejętności korzystania z toalety, rozumienie, że nie należy korzystać z cudzego ręcznika, kubka, szczoteczki, grzebienia.

Temat tygodnia:  NADCHODZI WIOSNA

W kolejnym tygodniu zapoznamy się  z charakterystycznymi cechami wiosny. Będziemy     budzić  zainteresowania przyrodą, rozwijać umiejętności dostrzegania barw wokół siebie oraz  rozpoznawać  i nazywać kolory podstawowe. Zapoznawać  z nazwami i wyglądem wybranych wiosennych kwiatów, wdrażać do przestrzegania zasady nie zrywania roślin, nie niszczenia przyrody. Doskonalić umiejętności liczenia w zakresie 1-3 poprzez porównywanie liczebności zbiorów, ,na oko” i szacowanie: dużo/mało. Zapoznawać z obrzędem ludowym – pożegnanie zimy i powitanie wiosny, wzbogacać słownictwo o pojęcia: kukła, Marzanna.

Temat tygodnia:  W GOSPODARSTWIE

Będziemy utrwalać znajomości gatunków zwierząt żyjących w wiejskiej zagrodzie, zapoznawać z nazwami potomstwa zwierząt oraz poznawać korzyści płynących z hodowli zwierząt. Rozwijać wyobraźnię poprzez naśladowanie ruchem sposobu poruszania się        poznanych zwierząt hodowlanych.

Temat tygodnia:  BAJKI I BAŚNIE

W ostatnim tygodniu wdrażać do odpowiadania na proste pytania dotyczące wysłuchanych treści związanych z popularnymi bajkami np. „Królewna Śnieżka”, „Czerwony Kapturek” itp. Spróbujemy bawić się w aktorów i przedstawiać w mini sali - teatrze bajki. Będziemy przeliczać widzów, przypominać zwroty grzecznościowe oraz sprzedawać bilety własnoręcznie wykonane.

 

WAŻNE WYDARZENIA:

- 8 marca „Dzień Małych Kobietek”.

- 9 marca Teatrzyk w przedszkolu „Wyspa skarbów”.

- 13 marca Młoda Filharmonia „ W perkusyjnych instrumentach jest i nutka Sol zaklęta”.

- 17 marca Powitanie Wiosny- Zielony dzień, proszę o strój w tym kolorze.

- 23 marca zajęcia otwarte dla rodziców z edukacji plastycznej godz. 9.30 SERDECZNIE ZAPRASZAM.

- 31 marca „Doświadczalnia-Eksperymenty z jajem”- warsztaty badawcze dla dzieci.

 

                                                                                    DZIĘKUJĘ I POZDRAWIAM                                                                                                                                                   PANI GRAŻYNKA